Nejprve sami dítěti
pohádku přečtěte.Potom čtěte znova, ale vynechávejte jednotlivá
slova. Děti vás doplní.
U
lesa ....malá chaloupka.Žili v ní tatínek, maminka a jejich .... děti
- Jeníček a ....Jednoho dne šel tatínek do lesa kácet .... a děti
vzal s sebou. Maminka jim dala ....,aby nasbíraly.....Jeníček a Mařenka
si v lese hráli a .... jahody. Najednou nastal.... a byla ....
Jeníček se bál, ale Mařenka ho ...: " Počkej Jeníčku,....na
strom a rozhlédnu se, jestli neuvidím nějaké ....".
Mařenka
uviděla.... a slezla ze ..... Děti se vydaly tím .... až přišly
na.... k malé chaloupce.Takovou .... však ještě nikdy neviděly.
Byla celá z .....!
Děti
měly velký ....,tak vylezly na ....chaloupky a začaly .... perníček.
V tom se ozval hlas .... , která tam bydlela :"....mi to tu
loupe...._?"Děti .... : " To nic, to .... ....". A pokračovaly
v loupání dál.
Najednou se otevřely .... , vykoukla z .... ježibaba a děti chytila.
Zavřela je do chlívku a chtěla je....., potom upéct a ..... Když děti
vykrmila, tak vzala .... a chtěla je dát do ..... Děti však .... :
" My ale nevíme, jak se .... ...."." Já vám to tedy
.... sama," řekla..... Jeníček a Mařenka.... popadli a strčili
.... do .....
Potom se chytili za .... a utíkali co .... od perníkové chaloupky pryč.
Šťastně přišli ...., kde se přivítali s .... a ..... To bylo
radosti!
Další možnosti
práce s pohádkou:
- nechte dítě vymýšlet
jiný konec, jak by mohla pohádka dopadnout
- přečtěte jiné
vydání pohádky a vyzvěte dítě, aby mezi nimi hledalo rozdíly
- poslechněte si pohádku
na CD nebo MG kazetě a sledujte hlas vypravěče
Úkoly neplňte všechny
najednou v jeden den, ale postupně. Po práci vždy své dítě
pochvalte a můžete ho i odměnit vybarvováním obrázku, rébusem či
hádankou. Najdete na našem webu. |