Škola: -malý hyperaktivní školák by měl
mít možnost se během vyučování projít po třídě¨
-je nutné,
aby učitel zvolil individuální přístup
-pro své
odlišné chování může být negativně přijímáno svými vrstevníky
-s velkou
chutí bude dělat činnosti s jedním vychovatelem, než ve skupině 15 dětí
a ještě u toho být
zticha
- není schopen se
soustředit na delší čtený příběh
- když se do něčeho
pustí, za chvíli uteče k něčemu jinému
Čtení: -místo dlouhého příběhu vyberte
kratší básničky a jejich četbu střídejte s povídáním
- jako místo ke čtení
zvolte koberec nebo postel, kde nebude vaše dítě nuceno k sezení a
bude se
moci
povalovat, jak se mu zlíbí
Hry: - místo puzzle zařaďte
stavebnice, z nichž se dají stavět domy a složité stavby
- snadno se zabaví modelínou,
vodovými barvami
- nechte jej malovat na
zemi na veliký papír
- nenuťte malovat za
stolem
- dítě těžko snáší
jakoukoli organizovanou činnost dokonce i sportovní, kde se musí čekat
/ např. skákání
na trampolíně
/
- má potřebu neustále
běhat a skákat, třeba i po křeslech
- dbejte na bezpečnost
prostředí, kde si hraje
- bez problémů ujde 10
km vycházku a celou cestu si dokáže s vámi povídat
Volný čas:
- dítě by mělo mít co
největší dostatek volného pohybu
- místo vycházek lze zařadit
jízdu na kole, kolečkových bruslích apod.
- nenuťte dítě do
kolektivních sportů, jistá neobratnost se projeví hlavně při míčových
hrách
|